YÜREĞİMİN KAYIP YARISI




Kitabın Adı: Yüreğimin Kayıp Yarısı

Kitabın Yazarı: Raşit Tokgöz

Yayınevi: Uğur Tuna Yayınları

Sayfa Sayısı: 476


Mert yıllarca ailesinden uzak yaşamış, nişanlısının isteğiyle gittiği askerde onun tarafından terk edilmiş, döndüğün de babasını kaybetmişti. Ailesinden uzak yaşanmasının vicdan azabı ve babasını kaybetmenin acısıyla yaptıklarını, yapamadıklarını, yapmak isteyip beceremediklerini hatta hayattaki varlığını bile sorgulamaya başlamıştı. Bir gece ''sesleri dinle'' diyen babasını karşında gördüğünde onu dinlemeye karar verdi. .
Elif, engelli doğmuş 27 yaşında çok güzel bir kızdı. Sürekli ''neden ben'' diye soruyordu kendine. Bunun neden onun başına geldiğini düşünüyordu. Bir gün bayıldığında gördüğü rüyanın hayatını değiştireceğine inanmaya başlamıştı. .
Yüreğimin Diğer Yarısı içimi cız ettiren, Mert'in babasını kaybetmesiyle başladı. O satırlar beni  hüzünlendirdi, gözlerim doldu.
Sonra Elif'i tanımaya başladım. Neden tekerlekli sandalyeye bağlı olduğunu, sımsıcak aile ortamını, hüzün ve sorgulamalarını okudum. Otomatik olarak kıyaslama başladı tabi. Ben olsam ne düşünürdüm, nasıl yaşardım ve arkasından sağlıklı olduğum için ettiğim şükür geldi. Tabi biraz sıkılarak ve hatta utanarak. Sonra Mert ve Elif'le birlikte koşuşturma başladı. Günlük  hayatlarına tanık olma, onlarla birlikte sorgulama ve onlar için umut etme. Kitap boyunca devam etti bu duygular. Mert ve Elif'in birbirlerini görmeden, tanımadan birbirlerini hissetmeleri, sevmeleri muazzamdı. Aşkın çok üstü bir şey gibi yani, ne olduğunu anlatamadığım.
Bir an önce kavuşmaları ümidiyle hızla okumaya çalıştım. Bu da tatlı bir işkenceye dönüştü tabi.
Elif'in gözünden ve gönlünden geçenleri okumak ve bunların tahmin edilerek değil birebir gözlemlenerek yazılmış olması ayrı bir etki yarattı. Çünkü yazarın bu kitabı oluşturma süresinde Elif'i iki yıl boyunca gözlemlediğini kendisinden dinlemiştim. Yazarın akıcı anlatımı sayesinde oldukça kısa bir sürede okumuş oldum.
Kitapta Kuran-ı Kerim'den ayetler vardı Mert'e yol gösteren. Onları okurken durup düşündüm ben de Mert gibi. Emek verilmiş, düşündüren, sorgulatan bir kitap. Okumanızı tavsiye ederim.

Yorumlar