BENİM ADIM FER



Kitabın Adı: Benim Adım Fer

Kitabın Yazarı: Onur Alan

Yayınevi: Zebra Yayınları

Sayfa Sayısı: 118

Benim Adım Fer sosyal medyada görülmeye ve okunmaya başladığında ilk dikkatimi çeken kapak tasarımı oldu. Henüz kitabın konusu ile ilgili hiçbir şey bilmiyorken kapakta gördüğüm gözleri hüzünle bakan çocuk sanki okuyacaklarımın habercisi gibiydi. Ve ben ''bu kitabı okuyabilir miyim bilmiyorum'' demiştim. Ama o çocuğun bakışları aklımda kaldı ve ben dönüp dolaşıp kitabı aldım, okudum. Fer, vatanı Afganistan 'dan annesi ile sağ kalabilmek için umuda yolculuğa çıkmış bir çocuk. Yani küçücük omuzlarında kocaman yükler taşımak zorunda bırakılmış, ailesini kaybetmiş, mutlu bir yuvada, güvenle, korkmadan büyüme hakkı elinden alınmış ( sanki bunu yapmak birilerinin hakkıymış gibi) başka bir ülkede yabancı gözüyle yaşamak zorunda bırakılmış milyonlarca çocuktan sadece biri. Üstelik şanslı sayılabileceklerden, yaşadığı tüm bu kötü olayları, ruhunda ömür boyu taşıyacağı derin yaralara rağmen. Şu an çok hassas olan ve tazeliğini koruyan bir konu ve hepimiz  bu çocukların başlarına neler geldiğini az çok biliyoruz. Ancak bunu bir de okumak daha derin üzüntüler yarattı bende. Kitapta ölen, aç kalan , ailesini kaybeden çocuklara ait gerçek veriler belirtilmiş ve bu gerçekten dehşet verici. Mülteci vatandaşlarla ilgili hepimizin bazı görüşleri var. Konunun tartışmaya açık noktaları da yok değil en azından benim için. Ancak iş çocuklara geldiğinde herşey anlamını yitiriyor. Büyüklerin paylaşamadığı bir dünyanın cezasını onlar çekmemeliler. Onlar yüreklerinde korku değil umut taşımalılar. Benim Adım Fer, umutla başlayan bir yolculuğun hikayesini anlatmasının dışında; istatistik veriler eklenerek, akıcı bir anlatımla ve kulaktan dolma yerine okuyarak edinilmiş dini bilgilerle yazılmış çok güzel bir kitap. Sadece 118 sayfa ki bu da bazen bir hikayenin asıl bilinmesi gereken kısmını aktarmak İçin sayfalarca yazıya ihtiyaç duyulmayacağının kanıtı. Hüzünlendiren, içinizi acıtan ama en önemlisi düşündüren bir kitap. Okuyun...

Yorumlar