BRONZ ATLI






17 yaşındaki Tatyana ile Kızıl Ordu subayı Alex bir otobüs durağında karşılaştıklarında hayatları sonsuza kadar değişti. Hayat karşılarına bir sürü engel koydu, onları bir çok kez sınadı ama yine de aşk kazandı. Ama kaderin onlarla henüz işi bitmemişti. Tatyana ve Alex yoklukla sınanacaklardı.

Bronz Atlı'yı okumaya başladığımda ilk defa bir kitapta, hele ki daha yeni başlamışken, üstelik ana karakterden nefret etmeye başladığımı yazmıştım. Bunun sebebi Alex'in Tatyana'ya karşı bazı hareketleriydi. Her ne kadar bu davranışlarının sebebi biraz Tatyana olsa da çok ileri gittiğini düşünmeden edemedim. Ancak daha sonra Alex, Tatyana ve ailesi için öyle fedakarlıklar yaptı ki onu affetmemek artık mümkün değildi.
Aslında Tatyana da çok masum değildi bu konuda, ancak hafifletici sebepleri vardı. Bir kere yaşı küçük, tecrübesiz ve aşıktı. Aşkın laftan anlamaz hali yüzünden yanlışlar ve hatalar yaptı.

Kitapla ilgili ağırlıklı olarak olumlu yorumlar okuduğum, okuyanların çok etkilendiğini bildiğim için beklentim çok yüksek olarak başladım. Ancak kısa bir süre sonra ne yazık ki olumsuz düşüncelere kapılmaya başladım. Öncelikle kitabın fazla uzun olduğunu düşünüyorum. Günlük hayata dair detaylar gereğinden fazlaydı. Savaşta yaşanan açlık, ailelerini ve dostlarını kaybetmeleri, ya da ölümün onları bulma ihtimali anlatılırken duyguları okuyucuya geçirme konusunda, aynı dönemi anlatan başka kitaplarla karşılaştırdığımda daha az başarılı olduğunu söylemek zorundayım.

Ancaakkk yazar kitap boyunca bizden sakladığı o duygu yoğunluğunu kitabın sonuna saklamıştı ve yaşanan olayları, hissedilen acıları, yaşadıkları aşkı, fedakarlıkları öyle güzel kaleme almıştı ki o dakikadan sonra kitaptan etkilenmemek artık mümkün değildi. Kitabın başından beri tüm gereksiz fedakarlıklarıyla yok artık dedirten Tatyana gösterdiği cesaret, etrafına verdiği pozitif enerji ve zekası sayesinde beni kendine hayran bıraktı. Başlarda Alex'e olan nefretim sonradan yaptığı büyük fedakarlıklar, Tatyana'ya hissettiği aşk ve onu korumak için gösterdiği çaba sayesinde kalmadı. Çok hüzünlü bir şekilde biten hikaye sayesinde okuyan tüm arkadaşlarım ve ben etkisinden çıkmakta oldukça zorlandık. Şimdi ikinci kitap zamanı...

Yorumlar