EMANET




Kitbın Adı: Emanet

Kitabın Yazarı: Fatma Erdek

Yayınevi: Ephesus Yayınları

Sayfa Sayısı: 400

Emanet için neler yazsam, ne kadar çok beğendiğimi anlatmak için hangi cümleleri kursam bilemiyorum. Önce Berhan'la Mevsim'in aşkından mı başlasam, yoksa yıllarca birbirlerinden uzak durmuş ve bunun acısıyla baş etmek zorunda kalmış baba oğulun hikayesini mi anlatsam. Başka bir kadına olan aşkına rağmen büyük bir kabullenişle aşık olduğu adamın her şart ve koşulda yanında olan, okuduğunuzda sizde hayranlık uyandıran Cemile'den mi, yoksa Cihan'ı görür görmez kalbinde filizlenen aşka kayıtsız kalamayan Yıldızdan mı bahsetsem.
Berhan'ın dışarıdan gören herkesin imrendiği, bir konakta ağa oğlu olarak doğması ile başlayan hayatı tam da bu yüzden tepetaklak oldu. Üstelik kibirli, kendilerini herkesten üstün gören, bir o kadar taş kalpli annesi Mihriye'nin planları sayesinde.
Emanet içimde bir duygu karmaşası ile okuduğum harika bir kitaptı. Berhan'ın yaşadıklarının yarattığı hüzün kitap sonuna kadar devam etti. Öyle anlar vardı ki gözyaşlarıma hakim olamadım. Berhan'ın küçücük yüreğinde yeşeren o sımsıcak sevginin solmasına asla izin vermeyişi o kadar etkileyiciydi ki. Ne ayrılıklar ne de mesafeler; yaşananlar, yaşanamayanlar ya da yıllar onun aşkından ve oğluna duyduğu sevgiden hiç bir şey eksiltemedi.
Cihan'ın henüz küçücükken başlayan, yıllarca yüreğinde taşıdığı özlemleri, acıları, isyanları yürek burkan cinstendi.
Cemile'ye bayıldım. Okuduğum kitaplarda ayakları yere basan, zeki ve ne istediğini bilen kadın karakterler görmeye bayılıyorum. Cemile de tam böyle bir karakterdi.
Nizam'la ve Berhan'ın dostlukları ise muhteşemdi.
Emanet'i uzun uzun anlatmak neler hissettim, nerelerde ağladım, kimlere kızdım, keşke yapmasaydı dediğim her yeri ayrı ayrı yazmak isterdim ama yapamıyorum tabi. Bunu spoiler vermemek için değil okuduğunuzda hissedeceklerinizi sizden esirgemek istemediğim için yapmıyorum.
Melekler Zamanı'ndan sonra yine çok beğendiğim, beni kalemine bir kez daha hayran bırakan bir kitap yazmış Fatma Erdek. Okumanızı tavsiye etmeme gerek var mı?


Yorumlar