YILDIZ TOZU




Kitabın Adı: Yıldız Tozu

Kitabın Yazarı: Priscille Sibley

Yayınevi: Arkadya Yayınları

Sayfa Sayısı:


Bugüne kadar bir çok kitap okudum gözlerimi yaşartan, boğazımda koca bir yumru ile okumama neden olan, hatta beni ağlatan. Ama Yıldız Tozu'nu okurken çok başka şeyler hissettim. Adını koyamadığım, anlatmakta zorlandığım... Bu hissettiklerim belki anne olduğumdan, belki ani bir doğum tecrübesi yaşadığımdan. Erken gelen bebekleri durdurmak için harcadığımız çabadan ya da riskli bir 48 saat yaşadığım günlerden. Belki doğumdan sonra tam da Matt ve Elle'in bebeklerini kaybetme sebebi olan, bebeğin plasentadan ayrıldığını ve tam zamanında müdahale edildiğini öğrenmemden, belki de tamamı ile insani nedenlerden bilemiyorum. Tek söyleyebileceğim beni çok ağlattığı ve benim için özel olan kitaplar arasında en başta yerini almış olduğu.

Elle'in yaşadıkları gerçek hayatta birilerinin başına gelmiştir ya da gelecektir. Peki böyle bir durumda kadının ölmesine izin mi verilmeli, doğuma kadar yaşatmak kuluçka makinası gibi kullanmak mıdır? Küçücük bir bebeğin yaşam hakkı böyle bir durumda elinden alınmalı mı, yoksa anne sevgisinden yoksun büyümesine izin mi verilmeli? Ben işin içinden çıkamadım. Siz okuduğunuzda ne düşünürsünüz yada benim gibi yoğun duygular hisseder misiniz bilmiyorum ama kesinlikle okunmaya değer, çok çok ve çok etkileyici bir kitap olduğunu düşünüyorum.

Yorumlar