OLAĞANÜSTÜ BİR GECE




Kitabın Adı: Olağanüstü Bir Gece

Kitabın Yazarı: Stefan Zweig

Yayınevi: İş Bankası Kültür Yayınları

Sayfa Sayısı: 70

Seçkin bir burjuva olarak geçirdiği hayat yüzünden duyarsızlaşan, hayatındaki hiçbir şeyden zevk almayan hatta hissizleşen R. bir pazar günü gittiği at yarışında bir suç işler. Hırsızlık yapmıştır. Allak bullak olan aklı ona yaptığının yanlış olduğunu söylese de garip bir şekilde bu durumdan zevk almaya başladığını yani yeniden hissettiğini fark eder. Bu farkındalık onu daha fazlasını yapmaya zorlar. Ve o gece bittiğinde bambaşka bir insan olmasını sağlayacak olaylar dizisi başlar.


Dün öğlen saatlerinde başladığım kitabı 70 sayfa olması sebebiyle aynı gün bitirdim. İçinde bir çok psikolojik tahlilin yapıldığı bir kitap. Hayatta her şeyi kolaylıkla elde etmiş, yaşadığı doygunlukla etrafındaki her şeye ilgisini yitirmiş bir adamın sınıfsal davranışlarının dışına çıkarak yaptığı hareketleri, kendini sorgulamasını ve başka bir insana dönüşmesini anlatıyor. Stefan Zweig incecik bir kitaba, sadece bir gece ama tamamı ile değişime uğrayan bir yaşam sığdırmış. Her ne kadar geçmişte olduğu kişi ile o anki duygularının uzun uzun anlatıldığı bazı yerlerde biraz sıkılmış olsam da,  sonunda O'nu neyin mutlu edeceğini keşfetmesi ve bundan da büyük keyif alıp değişmesi ile hikaye daha zevkli bir hale geldi. Kapak resmine bir çok kişi gibi ben de bayıldım. Kitabın yorumunun yapıldığı bir hesapta kapak resminin Van Gogh'a ait olduğunu okumuştum ve merak edip araştırdım gerçekten de öyleymiş. Van Gogh'un Yıldızlı Gece tablosu. Sonuç olarak kitabı ben çok sevdim siz de okuyun derim.

Yorumlar