KURT SEYT VE MURKA




Kitabın Adı: Kurt Seyt ve Murka

Kitabın Yazarı: Nermin Bezmen

Yayınevi: PMR Publications

Sayfa Sayısı: 539

Kurt Seyit ve Shura kitabının sonunda Murka ile tanışmış ve onun için üzülür durumda hayatlarını okumaya bir virgül koymuştum. İkinci kitapla birlikte Seyit'in çocuk yaştaki Murka ile evlendikten sonra yaşadıkları, hayatla savaşı, geçmişine duyduğu hiç dinmeyen ama hep artan özlem, bambaşka dünyaların insanlarıyken bir olabilmek için verdikleri mücadeleydi bu sefer okuduklarım.
Seyit ve Shura bir seçim yapmışlardı ve yaptıkları seçimlerin bedellerini ödüyorlardı. Murka ise sadece resmini görerek aşık olduğu bir adamın aşkı ile sınanıyordu. Başka bir kadına hissettiği tutkulu aşkı bilse yine onunla evlenir miydi acaba. Murka tutucu yetiştirilme tarzı yüzünden Seyit'i hiç anlayamadı. O'nun çektiği hasreti nasıl hafifleteceğini bilmekten hep çok uzaktı. Alıştığı ve yaşamak istediği hayatı anlaması çok zordu tabi.  Böyle zamanlarda Murka'nın davranışlarını hem normal karşıladım hem de ona çok ama çok kızdım.

Seyit'in bazen şanssızlığından bazen de inadından dibe vurduğu zamanlarda bıkmadan yeniden toparlanışına hayran olmamak elde değildi. İnadının ona zarar verdiği zamanlar oldu ama aynı inat sayesinde düştüğü yerden kalktı ve yoluna devam edebildi. Geçmişine, ailesine, vatanına duyduğu özlemi her satırda hissettim neredeyse. Bu hasret beni Shura ve Murka ile yaşadıklarından çok daha fazla etkiledi ve ağlattı desem yalan söylemiş olmam. Seyit'e de çok kızdığım zamanlar olmasına rağmen bu kadar ağır yükleri olan bir yaşamı sırtlayabilmesi ve her şeye rağmen yoluna devam edebilmesi ona saygı duymamı sağladı.
Kitapta yaşananlar ve yazarın verdiği bilgiler sayesinde dönemin kültürel ve ekonomik yapısını da anladık ki bu da olayları daha net hissetmemizi sağladı. Hem tarihsel gelişmeleri, hem tutkulu bir aşk hikayesinden kırık bir sevgiye uzanan bir hayatı okumuş olduk. Ben her iki kitabı da çok beğendim ve gözyaşlarıma hakim olamayarak okudum. Yazarın kalemine sağlık. Kurt Seyit sanırım seni hiç unutmayacağım :)

Yorumlar